Green and Grey Blog

Τον σεβασμό τον κερδίζεις ή τον απαιτείς;

κουμπια κοινοποιησης

Φάνης Κιόσης,  Co-Founder & Spirit  της Green & Grey


Καλός μου φίλος όταν υπηρετούσαμε στον στρατό όπου και γνωριστήκαμε «έφαγε» 20 μέρες φυλακή, γιατί είχε τολμήσει τότε να ξεστομίσει στον διοικητή μας ότι τον σεβασμό τον κερδίζεις, δεν τον απαιτείς. Ο σκληρός διοικητής είχε απαιτήσει πιο πριν τον σεβασμό συνοδεύοντας την απαίτηση με χτύπημα του χεριού στο γραφείο του.

Το περιστατικό γυρίζει πολλές φορές στο μυαλό μου κυρίως σε καταστάσεις που βιώνω μέσω της επιχείρησης σε μια ελεύθερη αγορά όπου τα δεδομένα είναι διαφορετικά από τον στρατό γιατί έχεις να κάνεις με ανθρώπους που λειτουργούν αυτοβούλως και όχι με στρατιώτες που αναμένουν εντολές.

Δραστηριοποιούμαστε στον κλάδο του Real Estate σχεδόν 10 χρόνια. Είμαστε ηλικιακά μικροί αλλά ξέρουμε πολύ καλά και ποιοι είναι στο επάγγελμα, ειδικά στην πόλη μας, αλλά και ποια είναι η άποψη του κόσμου για το επάγγελμα. Γιατί λοιπόν η μεγάλη πλειοψηφία του κόσμου έχει τόσο απαξιωμένο τον ρόλο του μεσίτη στην χώρα μας; Γιατί στο εξωτερικό οι μεσίτες χαίρουν εκτίμησης ισάξιας με έναν δικηγόρο για παράδειγμα ενώ εδώ όχι;

Θα πρέπει μάλλον να προβληματιστούμε για το ότι η εντύπωση του κόσμου πολλές φορές είναι πως πληρωνόμαστε επειδή απλά ξεκλειδώνουμε την πόρτα του ακινήτου που δείχνουμε! Πως να μην έχει αυτήν την άποψη όταν ο καθένας τους έχει να αφηγηθεί και από μια ή δυο ιστορίες- παραδείγματα από παλαιότερες τέτοιες εμπειρίες με μεσίτες;

Δεν μπορείς να απαιτείς σεβασμό όταν ο πελάτης αντιλαμβάνεται ότι το μόνο που σ΄ ενδιαφέρει είναι το να εξασφαλίσεις την αμοιβή σου με κάθε κόστος για την δική του πλευρά. Όταν του δημιουργείται η οποιαδήποτε (βάσιμη) υποψία ότι αν έκανε την διαπραγμάτευση ο ίδιος θα την έκανε 10 φορές καλύτερα ή και ότι μετά την υπογραφή της προσφοράς ή της αποκλειστικότητας εξαφανίστηκες από προσώπου γης.

Για να χτίσεις εταιρικό χαρακτήρα και κουλτούρα θα πρέπει να βασιστείς σε ένα όραμα στο οποίο θα είσαι συνεπής χωρίς παρεκκλίσεις με όποιο κόστος. Πρέπει να αξιολογήσεις προσεκτικά τον υποψήφιο συνεργάτη που ετοιμάζεσαι να εντάξεις στο γραφείο σου. Να πείσει αυτός εσένα και όχι εσύ αυτόν. Έπειτα να εκπαιδευτεί καλά πριν αναλάβει οποιαδήποτε υπόθεση ή ευθύνη. Κανένας πελάτης δεν είναι πειραματόζωο. Το ακίνητό του ίσως είναι το πιο σημαντικό περιουσιακό του στοιχείο. Να μην κινείσαι με γνώμονα το εφήμερο κέρδος αλλά με βάση τα ηθικά «πιστεύω» σου. Γιατί στην δουλειά μας εύκολα μπορείς να πουλήσεις πιστεύω για 1.000 ευρώ!

Η ομάδα μας δεν πιστεύει στην τύχη. Πιστεύει όμως πως τίποτα δεν είναι τυχαίο. Την εκτίμηση πρέπει να την κερδίσεις. Προφανώς δεν θα απαιτήσουμε να μας σεβαστείτε…αλλά να μας δώσετε την ευκαιρία να κερδίσουμε τον σεβασμό σας. Έχουμε δουλέψει γι’ αυτό νυχθημερόν και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε.

Περισσότερες λεπτομέρειες εν καιρώ…

Καλή μας Αρχή